Aug 29, 2022

Lid van de maand september 2022

Ons lid van de maand september is Lies! Ze is bij ons begonnen om aan zichzelf te werken en zich beter in haar vel te voelen. Ondertussen is ze al 15 weken zwanger en voelt ze zich krachtig in haar lichaam! Wil je haar verhaal verder lezen? Scroll dan door!

Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?

Ik ben in mei 2022 begonnen bij Move for Health, dus nog niet zo heel lang. 

Na mijn bevalling in 2020 was ik snel weer op gewicht en had ik terug een sterk lichaam op korte tijd. Maar sinds de dag dat ik terug aan het werk ben gegaan lukt het me niet meer om te bewegen, gezond te eten, … en zijn de kilo’s er weer aangekomen en voelde ik me niet goed in mijn vel. Naast veel stress op het werk heb ik ook te maken gehad met 3 miskramen op 1 jaar tijd wat ook een enorme impact heeft gehad op mijn lichaam. 

Het was dus tijd om mijn lichaam weer positieve aandacht te geven en daarom ben ik op zoek gegaan naar een plek in de buurt waar ze mij konden helpen om terug dat krachtig lichaam te krijgen. Ik geloof niet zo in toestelfitness, dus na wat google-research ben ik bij Move for Health terecht gekomen.  

 

Heb je een bepaalde evolutie ervaren sinds je bij Move for Health bent begonnen?

Ik was begonnen met 2x in de week stevig te trainen en begon kort daarna ook met 2x te lopen tussendoor, dus ik merkte al snel dat mijn conditie verbeterde. Mijn spieren werden sterker: dat kon ik voelen doordat Mona dragen van de crèche tot thuis vlotter begon te gaan. 

Maar de grootste evolutie, en ik noem het bijna een wonder, is dat ik na een paar weken terug buiten adem was van de trappen op te lopen. Hoe kon dat! Ik was terug zwanger! We waren zelfs niet aan het proberen. Gezien het verleden was het natuurlijk nog even onzeker, maar ondertussen zijn we 12 weken (16 als het verschijnt) ver en is alles nog steeds in orde. 

Ik ben er dus van overtuigd dat door mijn sterker lichaam ik eindelijk terug in staat was om een gezond kind te dragen. 

 

Wat maakt dat je blijft terugkomen bij Move for Health?

Ik heb getwijfeld om te stoppen met mijn abonnement omdat ik mijn doel dat ik voor ogen had niet meteen zou kunnen bereiken. Maar in overleg met Karin heb ik ervoor gekozen om 1x per week te blijven trainen gedurende mijn zwangerschap omdat mijn lichaam nu zeker de ondersteuning kan gebruiken tijdens de komende maanden en de bevalling. 

Daarna hoop ik de draad van 2x per week weer op te kunnen pikken om verder te bouwen aan dat sterke lichaam waarin ik me helemaal goed voel. 

 

Wat betekent sport/Move for Health voor jou?

Ik heb een haat-liefde verhouding met sport. Doorheen mijn leven ben ik altijd wel licht actief geweest, maar de laatste jaren werd het meer een opgave. Toch geeft het elke keer weer een kick en boost als ik nog eens heb gezweet. Dankzij Move for Health ben ik ‘verplicht’ om weer elke week paraat te staan. Ik moet ook toegeven dat het eigenlijk zelden gebeurt dat ik geen goesting heb om te gaan. Het is gewoon leuk en ik weet dat het goed voor me is. Dus niet gaan is geen optie.

 

Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?

Mijn favoriete oefening is met de zware bal krachtig op de grond gooien en dan naar de trainer gooien en weer opvangen. Lekker stoer en terwijl je beweegt en sport geraak je ook nog eens veel frustraties kwijt. Heerlijk! 

Mijn minst favoriete oefening is in plankhouding en dan met de voeten naar binnen (de naam ontsnapt me nu). Maar als ik dit zeg ga ik die volgende keer zeker moeten doen… 

  

Is er zelf nog iets dat je wilt delen?

Karin en Jordy zijn super aangename trainers. Ze staan altijd met de glimlach en positieve energie klaar. Bovendien hebben ze zoveel kennis en krijg ik ook uitleg waarom bepaalde oefeningen goed zijn of op een bepaalde manier moeten uitgevoerd worden. Het maatwerk is ook fantastisch. Hoe flexibel ze omgegaan zijn met de situatie en mee op zoek gaan naar oplossingen en ondersteunende oefeningen. 

Lees onze andere blogs

Afspraak maken

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer

Website design & development by Logo Popkorn