FAQ

Antwoorden nodig?
Vind ze hier!

Social Media

Over wat heb je informatie nodig?

Waar kan ik mijn (kostbare) spullen achterlaten tijdens het trainen?

In de studio zijn lockers met slotjes ter beschikking om je gerief veilig op te bergen. Er loopt sowieso weinig volk rond in de studio waardoor je met een gerust hart kan trainen.

Is er een mogelijkheid om mij om te kleden en te douchen?

Er is een kleedkamer met douche waar je jezelf kan omkleden en waar je kan douchen na je training.

Hoe kan ik betalen?

Je kan in de studio zelf met bancontact, mastercard of VISA betalen. Abonnementen kunnen betaald worden via overschrijving met domiciliëring

Verkopen jullie dieetproducten?

Wij verkopen geen dieetproducten. We kunnen je wel advies geven omtrent een gezond en evenwichtig voedingspatroon.

Wat als ik niet genoeg drinken bij heb?

Dat is geen probleem, je kan bij onze waterdispensers steeds water bijvullen. 

Is de studio rolstoeltoegankelijk?

Onze studio is zo goed als mogelijk rolstoeltoegankelijk gemaakt. Alle ruimtes bevinden zich op het gelijkvloers, er zijn geen drempels en ook de WC is groot genoeg en aangepast aan rolstoelgebruikers. 

Hoe kan ik een afspraak reserveren / een afspraak maken? 

Dit kan via deze link voor personal training en de small group training en via deze link voor kinesitherapie.

Welke kledij doe ik best aan? 

Comfortabele kledij die niet hindert bij bewegingsoefeningen. Soms is het voor het onderzoek of in het belang van bepaalde oefeningen nodig om kledingstukken uit te trekken. Draag daarom best een shortje of T-shirt met korte mouwen. 

Hoeveel kost een behandeling? 

Ik ben geconventioneerd d.w.z. dat ik werk aan de door het RIZIV vastgestelde tarieven. De tarieven kan u via deze link terugvinden. (graag volgende link integreren in de tekst ‘deze link’ zodat mensen dit kunnen aanklikken in de tekst https://www.axxon.be/ckfinder/userfiles/files/Conventie/Honoraria%202021%20-%20Overzichtstabel%20-%20Januari%202021.pdf)

Wat als ik niet op tijd aanwezig kan zijn op mijn afspraak? 

Ik verwacht je 5 minuten voor aanvang van de behandeling. Gelieve te verwittigen indien je niet tijdig op je afspraak raakt. 15 minuten na het afgesproken uur wordt er geen behandeling meer opgestart. Afhankelijk van de reden, zal de consultatie aangerekend worden aan het gangbare tarief.

Houden jullie rekening met de opgelegde maatregelen i.v.m. de luchtkwaliteit? 

Zeker! Wij hebben een CO2-meter aangekocht om de luchtkwaliteit te controleren. Het toestel zal in het zicht staan voor iedereen. Vanaf het moment dat er teveel CO2 in de lucht hangt, zal het toestel een piepgeluid geven. We hebben al getest welke interventies meteen zorgen voor een goede luchtkwaliteit. We zullen ervoor zorgen dat de CO2-waarde niet overschreden wordt.

Kan ik zelf een coach kiezen om mee samen te werken?

Afhankelijk van wat jouw doelstelling is, kan het zijn dat het belangrijk is dat je bij een bepaalde coach terecht komt. Indien je toch je eigen voorkeur hebt, gaan we kijken of het mogelijk is qua planning – zowel voor jou als voor de desbetreffende coach – om jullie te ‘matchen’. 

Werken jullie met beurtenkaarten of enkel met abonnementen?

We hebben een 10-beurtenkaart die je eenmalig kan aankopen om te zien of dat Personal Training iets voor jou is. Nadien kan je voor een abonnementsformule kiezen. Uiteraard staat het je vrij om meteen voor een abonnement te gaan wat goedkoper kan zijn per training – afhankelijk van welke abonnementsformule je kiest.

Wat is de prijs voor Personal Training?

Graag nodigen we jou eerst uit voor een kennismakingsgesprek in onze studio. Op deze manier kunnen we ook zien wat jouw noden zijn en een realistische tijdspanne inschatten waarop jij je doelstelling kan bereiken. Vanuit dat gesprek kunnen we dan een voorstel doen dat het beste bij jou past. Uiteraard sta je dan vrij om zelf te kiezen voor welke formule je gaat. Klik hier om een vrijblijvend kennismakingsgesprek te boeken.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik op reis ga?

Indien je bijvoorbeeld een abonnement hebt om 1x/week Personal Training te volgen maar je gaat een week op reis, kan je je gemiste training tot twee weken na je vakantie meenemen. D.w.z. dat je dan de eerste of de tweede week na je vakantie twee Personal Trainingen kan boeken in de agenda. 

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik gekwetst ben?

Indien je minimum een maand buiten strijd bent door ziekte of blessure, mag je een foto/scan van je doktersbriefje doorsturen naar info@moveforhealth.be. Je abonnement wordt dan bevroren voor de periode dat je buiten strijd bent volgens je huisarts.

Ben ik verzekerd in jullie studio?

Indien je gekwetst raakt door het toedoen van de coach, zal de verzekering van Move for Health tussen komen voor de geleden schade. 

Hoe lang duurt een Personal Training?

Een training duurt standaard 60 minuten. Indien er toch een specifieke vraag is voor een half uur kan dit aangevraagd worden.

Welke kledij moet ik dragen?

Een gewone sportkledij met propere sportschoenen is voldoende. Het mag een lange joggingbroek zijn of een short. Draag vooral iets waarin jij je comfortabel voelt om in te sporten.

Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?

  • Het voorschrift van je dokter of specialist
  • Je identiteitskaart
  • Een klevertje van je ziekenfonds
  • Eventueel relevante informatie over je klacht (bijv. de uitslag van je echo of scan)

Hoe lang duurt een consultatie?

Een consultatie duurt meestal ongeveer 30 minuten. Afhankelijk van je aandoening kan die ook langer zijn tot ongeveer 45 minuten. 

Is er een mogelijkheid om mij om te kleden? 

Er is een mogelijkheid om je om te kleden. Om je behandeltijd optimaal te benutten is het wel aan te raden reeds op voorhand gepaste kledij aan te doen. 

Kan ik mijn afspraak annuleren? 

Ja, dit is mogelijk via de bevestigingsmail die je gekregen hebt na het boeken van je afspraak of telefonisch. Gelieve wel minstens 24 uur op voorhand te verwittigen/te annuleren indien u belet bent om naar uw afspraak te komen. Indien de afspraak niet tijdig wordt geannuleerd, behouden we het recht om de consultatie aan te rekenen aan het gangbare tarief.

Hoe werkt de terugbetaling?

Na elke behandeling krijg je een getuigschrift voor verstrekte hulp mee naar huis. Dit bezorg je aan je mutualiteit samen met een kleefbriefje. Het voorschrift van je arts of specialist zal steeds aan het eerste getuigschrift vastgemaakt worden en moet ook op die manier binnengebracht worden bij de mutualiteit.

Hoeveel beurten heb ik recht op terugbetaling? 

Afhankelijk van de behandeling voorziet de verplichte ziekteverzekering bepaalde tegemoetkomingen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen verschillende categoriën van aandoeningen. 

  • Voor gewone of courante aandoeningen heb je recht op maximaal 18 terugbetaling per jaar per aandoening (met een maximum van 3 aandoeningen per jaar)
  • Bij acute of chronische (ook wel F-pathologie genoemd) zoals postoperatieve aandoeningen hebt u recht op maximaal 60 terugbetalingen per aandoening.
  • De terugbetalingen bij zware aandoeningen (E-pathologie) zoals ernstige spierziekten, mucoviscidose, … zijn niet gelimiteerd in aantal behandelingen zolang de goedkeuring loopt.

Hoelang is het voorschrift van mijn arts geldig? 

Het voorschrift van je arts is 2 maanden geldig. De eerste behandeling moet dus plaatsvinden binnen de twee maanden na de datum die op het voorschrift vermeld staat. 

Hoe maak ik een afspraak?

Met hoeveel deelnemers zitten we maximum in de les?

Tijdens de Covid-periode zijn we genoodzaakt om maar met maximaal 3 deelnemers les te geven. Indien deze periode voorbij is, schakelen we opnieuw over naar maximum 6 personen.

Is de les aangepast op mijn maat?

De oefeningen tijdens de les kan aangepast worden aan jouw fitheidsniveau aangezien we met kleine groepen werken. Heb je een bepaalde doelstelling die je echt wilt bereiken, raden we aan om voor Personal Training te kiezen aangezien de oefeningen niet worden aangepast aan jouw doelstelling.

Werken jullie met abonnementen of met beurtenkaarten?

Beiden zijn mogelijk! Voor meer informatie kan je contact opnemen via deze link.

Indien ik een abonnement of een beurtenkaart neem, kan ik dan aan alle soorten small group trainingen deelnemen?

Absoluut! Je beurtenkaart of abonnement is niet gelinkt aan een bepaalde les. Inschrijven voor alle soorten small group trainingen zijn mogelijk.

Neemt Move for Health extra maatregelen op het gebied van veiligheid en hygiëne? 

Wij volgen de richtlijnen van de overheid. Klik hier om alle maatregelen te lezen. 

Moet ik een mondmasker dragen?

Op dit moment is het niet meer verplicht om met je mondmasker binnen te komen. Je bent natuurlijk altijd vrij om het wel te dragen. Tijdens je kinesitherapiesessie houd je wel te allen tijde je mondmasker op omdat hierbij de veilige afstand van 1,5m niet altijd behouden kan worden. 

Kan ik nog douchen?

Er is een kleedkamer met douche waar je jezelf kan omkleden en waar je kan douchen na je training.

Ik ben komen trainen en heb nadien symptomen gekregen, wat moet ik nu doen? 

Breng je coach op de hoogte en neem zo snel mogelijk contact op met je huisarts. Hij/zij zal je kunnen zeggen welke stappen je best verder onderneemt.

Moet ik nu eigen materiaal meenemen uit voorzorg? 

Neen, je kan nog steeds gebruik maken van al onze materialen! De coaches ontsmetten de materialen steeds na gebruik zodat iedereen er veilig gebruik van kan maken. Vergeet wel niet je eigen handdoek en drinkbus mee te nemen. 

Moet ik mijn eigen ontsmettingsmiddel meenemen? 

Neen, in de studio is zowel alcoholgel voor de handen als ontsmettingsmiddel voor de materialen beschikbaar! 

Moet ik mijn Covid-safe ticket laten zien als ik wil komen trainen?

Vanaf 1 november 2021 vragen we u uw Covid-safe Ticket te laten zien als u binnen komt. 

Wat zijn de algemene voorwaarden van Move for Health?

Bij het lid worden van Move for Health sluit je een overeenkomst met Move for Health. Deze algemene voorwaarden bepalen de contractuele relatie tussen de leden en Move for Health. Het lid verklaart zich ontegensprekelijk akkoord met de betaling binnen de 7 dagen na de ondertekening van zijn/haar engagement.

1. DOEL: Move for Health is een gezondheidsstudio die haar expertise deelt aan haar leden. Onze missie is: ‘De mensen bewust maken van hun slechte gewoontepatronen en hen motiveren en adviseren op een professionele manier om een fit en gezond leven te leiden.”

2. AANBOD: Voordat je gebruikt maakt van onze diensten kan je vooraf op voldoende wijze kennismaken met de studio en de aangeboden diensten. Move for Health behoudt zich het recht om uurroosters, reglementen en coaches te veranderen.

3. UITBLIJVEN BETALING: 

a. Wanbetaling tijdens de minimale looptijd: Indien de klant nalaat gedurende de minimale looptijd van de overeenkomst het maandelijkse bedrag gedurende twee maanden te betalen, ook na daartoe tevergeefs te zijn aangemaand, is de overeenkomst rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden ten nadele van de klant. Dit wil zeggen dat de klant de engagementsbijdrage van de minimale looptijd van de overeenkomst onmiddellijk dient te betalen vermeerderd met een schadevergoeding van €50 voor de administratieve kosten van Move For Health.

b. Wanbetaling na de minimale looptijd: In het geval dat de lidmaatschapsovereenkomst maand na maand verlengd wordt en de klant   n maand nalaat de engagementsbijdrage te betalen, ook na daartoe tevergeefs te zijn aangemaand, is de overeenkomst van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden ten nadele van de klant. Dit wil zeggen dat de klant de onbetaalde engagementsbijdragen tot de datum van de officiële ontbinding van de overeenkomst onmiddellijk dient te betalen, vermeerderd met een schadevergoeding van €50 voor de administratieve kosten van Move for Health. Move for Health zal haar vordering op minnelijke en/of gerechtelijke wijze innen. Dit gebeurt eventueel in samenwerking met derden.

4. BEVRIEZING: In geval van langdurige verlof, ziekte, zwangerschap, zaken-of schoolverplichtingen kunnen de klanten hun engagement minimum 1 maand en maximum 2 maanden bevriezen, mits voorlegging van een attest of bewijs. Bevriezingen kunnen enkel bij een engagement van 3 maanden. De aanvraag tot tijdelijke bevriezing dient te worden ingediend voor de 25ste van de maand die de start van de bevriezingsperiode voorafgaat. In geval van bevriezing tijdens de minimale looptijd wordt deze verlengd met het aantal maanden bevriezing. Stopzetting is niet mogelijk voor de nieuwe einddatum van de minimale looptijd.

5. STOPZETTING: Een engagement kan enkel worden stopgezet door het invullen en ondertekenen van een “aanvraag tot opzegging” in de club. Bij opzegging van de overeenkomst dient het lid rekening te houden met een opzeggingstermijn van 1 maand die ingaat op de datum van het verkrijgen van het schrijven door Move for Health. Gebeurt de opzegging tijdens de looptijd van het engagement, zal er een minimale verbrekingsvergoeding van €50 zijn.

6. TERUGBETALING: Enkel bij ziekte of blessure en na vertoon van een doktersvoorschrift zal Move for Health het betaalde bedrag door de klant terugstorten op de rekening. Andere redenen zijn niet geldig om terugbetaling te eisen.

7. GEDRAG: Move for Health verwacht van haar klanten een correct gedrag. Elk gedrag dat tot gevolg zou kunnen hebben dat de studio of de andere leden worden bedreigd in hun veiligheid of gezondheid, zal onherroepelijk leiden tot de onmiddellijke verbreking van de overeenkomst in het nadeel van de in gebreke blijvende klant. Hij/zij zal geen recht hebben op enige vorm van schadevergoeding.

8. VERZEKERING:

a. Iedere klant is verzekerd tot een maximum zoals voorzien is in de verzekeringsovereenkomst voor persoonlijke ongevallen. Voor gevallen niet gedekt door de polis of voor hogere bedragen dan deze voorzien in de dekking wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat Move for Health zelf daar niet voor kan worden aangesproken, met uitzondering in geval van haar opzet, haar grove fout of die van haar aangestelden of lasthebbers, zonder daarmee afbreuk te doen aan haar wettelijke aansprakelijkheid.

b. Noch Move for Health, noch zijn werknemers kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies, de beschadiging of diefstal van goederen op het grondgebied van de studio. Berg al je waardevolle voorwerpen altijd op in de daarvoor bestemde lockers!

c. Noch Move for Health, noch zijn werknemers kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor de dood, een persoonlijk letsel of ziekte van een klant, zijn/haar kinderen en gasten, optredend op het grondgebied van de studio.

9. PRIVACYBELEID: Move for Health gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de wet van 8 december 1992

tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van de persoonsgegevens.

a. De verantwoordelijke voor de verwerking van jouw persoonsgegevens is Move for Health.

b. Indien je aan ons jouw persoonlijke gegevens overmaakt, worden deze in ons bestand opgenomen. Ze worden verwerkt voor het beheer van het klantenbestand. Ze worden gebruikt voor het uitvoeren van marktstudies, om je te informeren over nieuwe producten en diensten en voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes van Move for Health.

c. Door middel van een gedateerde en ondertekende aanvraag gericht van Move for Health en mits een bewijs van identiteit, kan je een rechtzetting van onjuiste, onvolledige of irrelevante gegevens krijgen.

10. GERECHTSGESCHILLEN: Geschillen omtrent de uitvoering van deze overeenkomst en/of de betalingsverplichtingen van de partijen kunnen enkel gebracht worden voor de rechtbanken van Eerste Aanleg te Antwerpen of voor het vredegerecht van Boom. Door middel van bovenstaande afspraken zijn wij in staat de sfeer en de orde te verzekeren die je als klant wenst van onze studio.

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer

Website design & development by Logo Popkorn