FAQ

Antwoorden nodig?
Vind ze hier!

Social Media

Over wat heb je informatie nodig?

Waar kan ik mijn (kostbare) spullen achterlaten tijdens het trainen?

In de studio zijn lockers met slotjes ter beschikking om je gerief veilig op te bergen. Er loopt sowieso weinig volk rond in de studio waardoor je met een gerust hart kan trainen.

Is er een mogelijkheid om mij om te kleden en te douchen?

Er is een kleedkamer met douche waar je jezelf kan omkleden en waar je kan douchen na je training.

Hoe kan ik betalen?

Je kan in de studio zelf met bancontact, mastercard of VISA betalen. Abonnementen kunnen betaald worden via overschrijving met domiciliëring

Verkopen jullie dieetproducten?

Wij verkopen geen dieetproducten. We kunnen je wel advies geven omtrent een gezond en evenwichtig voedingspatroon.

Wat als ik niet genoeg drinken bij heb?

Dat is geen probleem, je kan bij onze waterdispensers steeds water bijvullen. 

Is de studio rolstoeltoegankelijk?

Onze studio is zo goed als mogelijk rolstoeltoegankelijk gemaakt. Alle ruimtes bevinden zich op het gelijkvloers, er zijn geen drempels en ook de WC is groot genoeg en aangepast aan rolstoelgebruikers. 

Hoe kan ik een afspraak reserveren / een afspraak maken? 

Dit kan via deze link voor personal training en de small group training en via deze link voor kinesitherapie.

Welke kledij doe ik best aan? 

Comfortabele kledij die niet hindert bij bewegingsoefeningen. Soms is het voor het onderzoek of in het belang van bepaalde oefeningen nodig om kledingstukken uit te trekken. Draag daarom best een shortje of T-shirt met korte mouwen. 

Hoeveel kost een behandeling? 

Ik ben geconventioneerd d.w.z. dat ik werk aan de door het RIZIV vastgestelde tarieven. De tarieven kan u via deze link terugvinden. (graag volgende link integreren in de tekst ‘deze link’ zodat mensen dit kunnen aanklikken in de tekst https://www.axxon.be/ckfinder/userfiles/files/Conventie/Honoraria%202021%20-%20Overzichtstabel%20-%20Januari%202021.pdf)

Wat als ik niet op tijd aanwezig kan zijn op mijn afspraak? 

Ik verwacht je 5 minuten voor aanvang van de behandeling. Gelieve te verwittigen indien je niet tijdig op je afspraak raakt. 15 minuten na het afgesproken uur wordt er geen behandeling meer opgestart. Afhankelijk van de reden, zal de consultatie aangerekend worden aan het gangbare tarief.

Houden jullie rekening met de opgelegde maatregelen i.v.m. de luchtkwaliteit? 

Zeker! Wij hebben een CO2-meter aangekocht om de luchtkwaliteit te controleren. Het toestel zal in het zicht staan voor iedereen. Vanaf het moment dat er teveel CO2 in de lucht hangt, zal het toestel een piepgeluid geven. We hebben al getest welke interventies meteen zorgen voor een goede luchtkwaliteit. We zullen ervoor zorgen dat de CO2-waarde niet overschreden wordt.

Kan ik zelf een coach kiezen om mee samen te werken?

Afhankelijk van wat jouw doelstelling is, kan het zijn dat het belangrijk is dat je bij een bepaalde coach terecht komt. Indien je toch je eigen voorkeur hebt, gaan we kijken of het mogelijk is qua planning – zowel voor jou als voor de desbetreffende coach – om jullie te ‘matchen’. 

Werken jullie met beurtenkaarten of enkel met abonnementen?

We hebben een 10-beurtenkaart die je eenmalig kan aankopen om te zien of dat Personal Training iets voor jou is. Nadien kan je voor een abonnementsformule kiezen. Uiteraard staat het je vrij om meteen voor een abonnement te gaan wat goedkoper kan zijn per training – afhankelijk van welke abonnementsformule je kiest.

Wat is de prijs voor Personal Training?

Graag nodigen we jou eerst uit voor een kennismakingsgesprek in onze studio. Op deze manier kunnen we ook zien wat jouw noden zijn en een realistische tijdspanne inschatten waarop jij je doelstelling kan bereiken. Vanuit dat gesprek kunnen we dan een voorstel doen dat het beste bij jou past. Uiteraard sta je dan vrij om zelf te kiezen voor welke formule je gaat. Klik hier om een vrijblijvend kennismakingsgesprek te boeken.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik op reis ga?

Indien je bijvoorbeeld een abonnement hebt om 1x/week Personal Training te volgen maar je gaat een week op reis, kan je je gemiste training tot twee weken na je vakantie meenemen. D.w.z. dat je dan de eerste of de tweede week na je vakantie twee Personal Trainingen kan boeken in de agenda. 

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik gekwetst ben?

Indien je minimum een maand buiten strijd bent door ziekte of blessure, mag je een foto/scan van je doktersbriefje doorsturen naar info@moveforhealth.be. Je abonnement wordt dan bevroren voor de periode dat je buiten strijd bent volgens je huisarts.

Ben ik verzekerd in jullie studio?

Indien je gekwetst raakt door het toedoen van de coach, zal de verzekering van Move for Health tussen komen voor de geleden schade. 

Hoe lang duurt een Personal Training?

Een training duurt standaard 60 minuten. Indien er toch een specifieke vraag is voor een half uur kan dit aangevraagd worden.

Welke kledij moet ik dragen?

Een gewone sportkledij met propere sportschoenen is voldoende. Het mag een lange joggingbroek zijn of een short. Draag vooral iets waarin jij je comfortabel voelt om in te sporten.

Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?

  • Het voorschrift van je dokter of specialist
  • Je identiteitskaart
  • Een klevertje van je ziekenfonds
  • Eventueel relevante informatie over je klacht (bijv. de uitslag van je echo of scan)

Hoe lang duurt een consultatie?

Een consultatie duurt meestal ongeveer 30 minuten. Afhankelijk van je aandoening kan die ook langer zijn tot ongeveer 45 minuten. 

Is er een mogelijkheid om mij om te kleden? 

Er is een mogelijkheid om je om te kleden. Om je behandeltijd optimaal te benutten is het wel aan te raden reeds op voorhand gepaste kledij aan te doen. 

Kan ik mijn afspraak annuleren? 

Ja, dit is mogelijk via de bevestigingsmail die je gekregen hebt na het boeken van je afspraak of telefonisch. Gelieve wel minstens 24 uur op voorhand te verwittigen/te annuleren indien u belet bent om naar uw afspraak te komen. Indien de afspraak niet tijdig wordt geannuleerd, behouden we het recht om de consultatie aan te rekenen aan het gangbare tarief.

Hoe werkt de terugbetaling?

Na elke behandeling krijg je een getuigschrift voor verstrekte hulp mee naar huis. Dit bezorg je aan je mutualiteit samen met een kleefbriefje. Het voorschrift van je arts of specialist zal steeds aan het eerste getuigschrift vastgemaakt worden en moet ook op die manier binnengebracht worden bij de mutualiteit.

Hoeveel beurten heb ik recht op terugbetaling? 

Afhankelijk van de behandeling voorziet de verplichte ziekteverzekering bepaalde tegemoetkomingen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen verschillende categoriën van aandoeningen. 

  • Voor gewone of courante aandoeningen heb je recht op maximaal 18 terugbetaling per jaar per aandoening (met een maximum van 3 aandoeningen per jaar)
  • Bij acute of chronische (ook wel F-pathologie genoemd) zoals postoperatieve aandoeningen hebt u recht op maximaal 60 terugbetalingen per aandoening.
  • De terugbetalingen bij zware aandoeningen (E-pathologie) zoals ernstige spierziekten, mucoviscidose, … zijn niet gelimiteerd in aantal behandelingen zolang de goedkeuring loopt.

Hoelang is het voorschrift van mijn arts geldig? 

Het voorschrift van je arts is 2 maanden geldig. De eerste behandeling moet dus plaatsvinden binnen de twee maanden na de datum die op het voorschrift vermeld staat. 

Hoe maak ik een afspraak?

Met hoeveel deelnemers zitten we maximum in de les?

Tijdens de Covid-periode zijn we genoodzaakt om maar met maximaal 3 deelnemers les te geven. Indien deze periode voorbij is, schakelen we opnieuw over naar maximum 6 personen.

Is de les aangepast op mijn maat?

De oefeningen tijdens de les kan aangepast worden aan jouw fitheidsniveau aangezien we met kleine groepen werken. Heb je een bepaalde doelstelling die je echt wilt bereiken, raden we aan om voor Personal Training te kiezen aangezien de oefeningen niet worden aangepast aan jouw doelstelling.

Werken jullie met abonnementen of met beurtenkaarten?

Beiden zijn mogelijk! Voor meer informatie kan je contact opnemen via deze link.

Indien ik een abonnement of een beurtenkaart neem, kan ik dan aan alle soorten small group trainingen deelnemen?

Absoluut! Je beurtenkaart of abonnement is niet gelinkt aan een bepaalde les. Inschrijven voor alle soorten small group trainingen zijn mogelijk.

Neemt Move for Health extra maatregelen op het gebied van veiligheid en hygiëne? 

Wij volgen de richtlijnen van de overheid. Klik hier om alle maatregelen te lezen. 

Moet ik een mondmasker dragen?

Op dit moment is het niet meer verplicht om met je mondmasker binnen te komen. Je bent natuurlijk altijd vrij om het wel te dragen. 

Kan ik nog douchen?

Er is een kleedkamer met douche waar je jezelf kan omkleden en waar je kan douchen na je training.

Ik ben komen trainen en heb nadien symptomen gekregen, wat moet ik nu doen? 

Breng je coach op de hoogte en neem zo snel mogelijk contact op met je huisarts. Hij/zij zal je kunnen zeggen welke stappen je best verder onderneemt.

Moet ik nu eigen materiaal meenemen uit voorzorg? 

Neen, je kan nog steeds gebruik maken van al onze materialen! De coaches ontsmetten de materialen steeds na gebruik zodat iedereen er veilig gebruik van kan maken. Vergeet wel niet je eigen handdoek en drinkbus mee te nemen. 

Moet ik mijn eigen ontsmettingsmiddel meenemen? 

Neen, in de studio is zowel alcoholgel voor de handen als ontsmettingsmiddel voor de materialen beschikbaar! 

Moet ik mijn Covid-safe ticket laten zien als ik wil komen trainen?

Vanaf 1 november 2021 vragen we u uw Covid-safe Ticket te laten zien als u binnen komt. 

Wat zijn de algemene voorwaarden van Move for Health?

Deze kan je vinden via deze link.

© Move For Health 2024 Privacy & cookies | Disclaimer | Algemene voorwaarden

Website design & development by Logo Popkorn