Oct 1, 2022

Lid van de maand oktober

Onze lid van de maand voor oktober is Ilse! Ze is bij ons begonnen met de bokstrainingen en nu volgt ze wekelijks trouw haar personal trainingssessies. Ze is ondertussen al 2 jaar bij ons lid. Wil je weten waarom ze het zo lang volhoudt? Lees hieronder verder!

Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?
Mijn eerste training dateert van de zomer van 2021. Ik wilde absoluut boksles volgen om mijn stress kwijt te geraken, maar zonder iemand pijn te doen of zelf slagen te krijgen. Na wat zoeken kwam ik uiteindelijk Move For Health tegen, een sportclub die volgens het Pink Boxing principe werkt én op wandelafstand van mijn huis! 

 

Je bent gestart met de groepslessen en nu volg je personal training. Om welke reden heb je die switch gemaakt en hoe ervaar jij het verschil tussen de groepslessen en personal training?

De groepslessen perfect waren om te starten, de sport en de club te leren kennen en het was vaak gezellig om samen met anderen te trainen. Maar uiteindelijk had ik de behoefte om op mijn eigen tempo te kunnen trainen, de inspanning te vergroten en de oefeningen te verzwaren. Waar Karin, en bij afwezigheid Jordy, dan ook uitgebreid voor zorgen. 😉

Het is eveneens fijn om elke week een vast tijdstip te hebben voor mij alleen. 

Bij de groepslessen ervaarde ik op één of andere toch makkelijker de neiging om af te zeggen als ik te moe was of geen zin na een drukke dag. 

 

Wat maakt dat je blijft terugkomen bij Move for Health?

De bokstraining op vrijdagochtend, mijn vrije dag, is op één of andere manier het afsluiten van de werkweek en bijhorende stress. Hoewel ik ‘s morgens voor de les vaak nog aan het werk ben, is het intussen een routine geworden om na de training en douche aan mijn weekend te beginnen. En dan ben ik helemaal ontspannen. Het initiële idee om te beginnen boksen om letterlijk de stress van mij af te slaan, werkt dus wel degelijk!

 

Wat betekent sport/Move for Health voor jou?

Sport in het algemeen is voor mij een uitlaatklep voor stress en een afleiding voor negatieve energie. In 2021, toen ik begon bij Move For Health, zat ik in een zware burn-out en onderging ik een bijzonder pijnlijke relatiebreuk. Sport heeft me er zeker bovenop geholpen. En boksen helpt echt om mij af te reageren van alle opgekropte stress, zoals mijn burn-out coach had voorspeld.

Daarenboven bouw je doorheen de tijd toch een band op met de trainer(s). Ik weet dat ik aan Karin dingen kan vertellen die ik misschien niet snel zou delen met anderen. 

En nu ik me terug goed in mijn vel voel en al een tijdje weer hard aan het werk ben, helpt mijn wekelijkse training om de balans te bewaren!

 

Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?

De training bestaat uit boksen, mijn favoriete deel, maar is ook een serieuze workout met cardio- en buikspieroefeningen. Als ik “burpee” op het bord zie staan, word ik niet echt blij... zo zwaar!

 

Is er zelf nog iets dat je wilt delen?

Ik kan Move For Health alleen maar aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een professionele work-out met een persoonlijk karakter, op wat voor vlak dan ook. Ik ga alvast elke keer met een glimlach buiten, hoe zwaar de training ook was!

Lees onze andere blogs

Afspraak maken

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer | Algemene voorwaarden

Website design & development by Logo Popkorn