Oct 26, 2022

Lid van de maand november

Onze lid van de maand voor november is Julie! Ze is bij ons begonnen om een nieuwe start te maken op vlak van gezondheid. Ze is ondertussen bijna een jaar bezig. Ben je benieuwd naar haar verhaal? Lees hieronder verder!

Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?

Bijna één jaar, 11 maanden om exact te zijn. Ik was zoekende naar een motivatie om mijn goede gewoontes van evenwichtig eten en regelmatig sporten vol te houden. Wat zeker niet altijd lukt 😉

 

Je had in het verleden reeds ervaring met Personal Training bij een andere coach. Wat maakte je dat je Move for Health contacteerde om de draad weer op te pikken?

Twee jaar eerder had ik ook gedurende een periode van 2 jaar met een personal coach getraind, met name rondom en na mijn zwangerschappen. Dat was een hele positieve ervaring. Na 2 jaar wat te hebben stilgezeten wou ik de draad en die goede gewoonte terug oppikken. Dit keer met een nieuwe coach, eens een andere aanpak.

Via een online zoektocht kwam ik bij Karin terecht voor een intakegesprek. Haar rustige aanpak en luisterende houding naar mijn voorgeschiedenis boezemde vertrouwen in om van start te gaan. Ook het feit dat Move for Health samenwerkt met een vaste kinesist boezemde mij vertrouwen in. Als biomedische wetenschapper vond ik het positief dat het team de trainingen benadert met kennis van het menselijk lichaam en de anatomie. Tenslotte kan iedereen zich personal en/of lifestyle coach noemen. Nu ik Karin beter ken, is het duidelijk dat ook zij belang hecht aan een goede scholing en vakkennis. 

Beetje bij beetje leren we tijdens de praatjes doorheen de trainingen elkaar beter kennen. Ook haar motiverende podcasts hebben me nog wat meer inzicht gegeven in het hele traject dat ze heeft afgelegd, wat voor mij motiverend heeft gewerkt.

 

Wat maakt dat je blijft terugkomen bij Move for Health?

Een aantal weken ben ik super enthousiast om er in de trainingen tegen aan te gaan. Andere momenten moet ik toegeven dat ik soms de motivatie verlies. Het leven is al zo druk en jachtig en dan moet je die trainingen nog in je agenda proppen… soms denk ik, het is al druk genoeg zo … laat maar. Maar toch, telkens ik er weer ben, geeft het mij een goed gevoel. En ondanks die extra druk op je agenda, is het wel een momentje van rust voor jezelf … en dat geeft een goed gevoel. Na een tijdje begin je ook te merken dat je lichaam (heel langzaam, maar toch) veranderd … en dan weet je bij jezelf: dit is goed voor me 😊

 

Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?

Alle variaties op push-ups ben ik niet goed in. Ik houd ervan om met de gewichten te trainen.

Laatst ontdekte ik bij Jordy de ‘bosu ski move’, dat was wel heel plezant.

 

Is er zelf nog iets dat je wilt delen?

Move for Health helpt mijn gezonde levensstijl op de rails te houden.

Lees onze andere blogs

Afspraak maken

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer | Algemene voorwaarden

Website design & development by Logo Popkorn