Tijdens de maand mei is Kim onze nieuwe lid van de maand.
Voor Kim draait sporten bij Move for Health niet om presteren of competitie, maar om zich goed voelen in haar lichaam. Wat begon als een zoektocht naar een kinesist, groeide al snel uit tot een traject van 1,5 jaar waarin ze niet alleen sterker en flexibeler werd, maar ook haar kijk op beweging volledig veranderde.
Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?
Ik sport nu 1.5 jaar bij Move for Health. Iets meer dan 2 jaar geleden was ik op zoek naar een kiné. En zo ben ik bij Emiel beland. Tijdens het wachten zag ik dat Move for Health toch een andere vibe had dan de klassieke fitnessclub. Ik heb mijn man (Hans) dan overtuigt om de overstap te maken van zijn toenmalige fitnessclub naar Move for Health. Hij was (en is) super enthousiast over de aanpak en de resultaten. Dus dan heb ik 6 maanden na hem ook maar eens een afspraak gemaakt voor een intakegesprek.
Je hebt tijdens het intakegesprek verteld dat je niet graag sport. Wat maakt dat je het al zo lang volhoudt om bij ons te blijven sporten?
Tijdens het intakegesprek heb ik aangegeven dat ik heel bewegelijk ben, maar absoluut niet sportief. Ik associeerde sport altijd met competitie en presteren. En dat is juist waar ik niet van hou. Het feit dat er heel persoonlijk gewerkt wordt, en er geen vergelijkingen met anderen gemaakt worden ervaar ik als zeer positief. Dat “je ten volle inzetten” ook gezien als een persoonlijk doel maakt dat de aanpak van Move for Health voor mij werkt. Geen streefdoelen van aantal kg of op tijd, prima voor mij.
Je wou pas lid van de maand worden als je een tof/sportief verhaal had. Het is zo ver! Welk verhaal wil je graag vertellen? 😊
De afgelopen maanden heb ik echt gevoeld wat regelmatig trainen betekent, en wat een meerwaarde deskundige begeleiding doet. De trainers pushen mij (met zachte hand) om toch net dat kilootje meer te dragen/duwen/trekken/… Alleen zou mij dit nooit gelukt zijn.
En misschien is het resultaat niet zo zichtbaar aan de buitenkant. Ik voel dat ik veel sterker en flexibeler dan 1,5 jaar geleden.
Door een “frozen shouder” is mijn bewegelijkheid momenteel serieus ingeperkt. Ik weet dat dit nog een hele tijd kan duren voor ik terug op volle kracht kan trainen. De betrokkenheid en het samenwerken van zowel kiné als trainers maakt dat ik mij gemotiveerd voelt om te blijven komen. Iedereen zoekt mee naar gepaste oefeningen zodat ik in beweging blijf. Oefenschema’s worden à la minute aangepast om toch een gepaste training te geven.
De sfeer tussen de leden onderling is ook zeer fijn. En als er eens iets niet zo goed gaat, dan kan er te minste om gelachen worden.
Wat betekent sport/Move for Health voor jou?
Move for Health heeft voor een verandering van mindset gezorgd. Ik ben nu veel bewuster bezig met beweging, voeding, … Sportief zal ik mezelf nog niet noemen, maar misschien komt dit nog wel. Ik heb voor de eerste keer in mijn leven echte sportschoenen gekocht, dus dat is toch al een begin. 😊
Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?
Mijn favoriete oefening is alles van oefenvariaties met de lichtjes.
Alles met gewichten boven mijn hoofd, vind ik nog altijd niet zo tof.
Is er nog iets dat je graag wilt delen?
Nooit gedacht dat ik aan sport zou doen op deze manier. Zonder prestatiestress, maar wel met resultaat!
Merci!
Afspraak maken
© Move For Health 2026 Privacy & cookies | Disclaimer | Algemene voorwaarden