Apr 30, 2022

Lid van de maand mei 2022

Ons lid van de maand mei is Thomas! Hij is bij ons gestart als kiné-patiënt en is nu een fervente sporter geworden. Thomas komt steevast 2x/week personal training volgen. Lees hier zijn verhaal over hoe hij de klik heeft gemaakt om aan zijn gezondheid te werken en ondertussen al 10 kg minder weegt!

Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?

Sinds begin dit jaar, al begint mijn Move For Health verhaal al iets vroeger. Op een grijze oktobernamiddag werd ik wakker - ik had een nachtelijke shift gewerkt - met een zeurende pijn in de onderrug. Eén doktersbezoek en voorschrift voor kinesitherapie later kwam ik bij Robin terecht, gewoonweg omdat het dicht bij huis was. Zodra ik echter begrepen had dat ik in een Personal Training Studio was terechtgekomen, dat ik mijn oefeningen voor de rug lekker uitdagend vond (elke sessie ging de moeilijkheid en intensiteit exponentieel omhoog), gecombineerd met een verlangen naar sport dat ik zelf altijd maar uitstelde, heeft het niet lang geduurd voor ik de knoop heb doorgehakt. Na heel wat jaren van ongezonde levensstijl, was het tijd om het roer om te gooien.
 

Na je sessies kinesitherapie heb je een abonnement genomen op Personal Training. Wat maakt dat je hier blijft terugkomen?

Het team dat bestaat uit twee ongelooflijk sympathieke mensen, die beiden hun vak kennen en met hun passie de ruimte kunnen verwarmen. De oefeningen die op het scherp van de snee blijven, grenzen verleggen en resultaat geven. Maar evengoed de menselijkheid en gemoedelijke sfeer die er heerst. Sowieso zijn de trainingen steeds uitdagend, maar ook het voedingsadvies is volledig op maat gemaakt en laat - gelukkig - nog steeds toe om soms Bourgondische uitspattingen te hebben. Voor dat voedingsadvies had ik trouwens wat schrik, omdat ik al jarenlang enorm aan het snoepen was, maar we hebben dat traag maar zeker (en duurzaam) opgebouwd. In één woord: alles!


Wat betekent sport/Move for Health voor jou?

Twee keer per week een uur lang met niets anders bezig zijn, even het hoofd leegmaken en alles geven. Weten dat ik goed bezig ben voor de gezondheid en me terug beter in m'n vel voelen. Bij Move For Health specifiek nog de gezellige babbel iedere keer ;-)
 

Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?

Minst favoriet zijn lunges in al hun variaties. Favoriet zijn de cardio-oefeningen, omdat ik daar voor mezelf de grootste vooruitgang in merk en mijn doel om af te vallen en fitter te worden sowieso meer cardio- dan krachtgerelateerd is.


Is er zelf nog iets dat je wilt delen?

Ik ben enorm blij dat ik terug ben beginnen sporten en ben Robin en Karin heel dankbaar voor de manier waarop ze mij gestimuleerd hebben (en dat nog steeds doen welteverstaan). Yes to Move For Health!

Lees onze andere blogs

Afspraak maken

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer

Website design & development by Logo Popkorn