Jun 27, 2022

Lid van de maand juli 2022

Ons lid van de maand juli is Enzo! Hij is ondertussen al ruim 28 kg afgevallen en hij zou er graag nog 5kg minder wegen. Hij vertelt zijn verhaal hoe dat hij begonnen is en wat hem motiveert om te blijven trainen.

Hoe lang train je al bij Move for Health en hoe ben je hier terecht gekomen?

In de loop van de pandemie, toen alles platlag, ben ik van start gegaan met MFH. Karin heeft onze eerste sessies in de tuin geregisseerd.
Ik was op dat moment op zoek naar een manier om gezonder te gaan leven, meer bewegen en letten op mijn voeding. Ik had goede feedback opgevangen over MFH en gezien de studio niet ver ligt van mijn woning, heb ik de koe bij horens gepakt en een intakegesprek geboekt.


Je bent ondertussen al ruim 28 kg afgevallen en je bent nog steeds goed bezig. Een hele dikke proficiat! Wat was jouw grootste motivatie om zoveel gewicht kwijt te raken?

Ik ben iemand die heel snel in gewicht toeneemt. Komt er nog eens bij dat ik heel erg kan genieten van de gezelligheid van samen tafelen en lekker eten. De laatste jaren, zag ik mijn gewicht heel erg toenemen. Het kon gewoon niet zo verder gaan!


Wat maakt dat je hier blijft terugkomen?

MFH kent een leuk team. De trainingen verlopen in een ongedwongen sfeer. Wat ik erg belangrijk vind is dat ze rekening met je houden en begrip tonen. Het zit soms in de kleine dingen…

Na een tijdje, toen ik al wat meer in conditie/balans was, zocht ik naar meer uitdaging en ben zo gerold in de small group trainingen. Ik vind het fijn om eens in een andere setting te sporten en kan me bijgevolg goed vinden in de alternatieven die MFH aanbiedt. 


Wat betekent sport/Move for Health voor jou?

Ik zal altijd aandacht moeten geven aan mijn gewicht. Ik eet graag, ik tafel graag en om mijn gezondheid/gewicht in balans te houden, heb ik gemerkt dat sport hier een belangrijke rol in kan spelen. 

MFH heeft me geholpen in de zoektocht naar die balans, stap per stap zonder druk te zetten of te oordelen en rekening houdend met mijn tempo en motivatie. 

Ook heb ik ervaren dat een uurtje sport, je hoofd even leegmaken, helpt bij opkomende examenstress.  


Wat is jouw favoriete en minst favoriete oefening?

Minst favoriet: burpees.

Meest favoriet: benchpress.


Is er zelf nog iets dat je wilt delen?

MFH heeft me geholpen om in te zien dat je voldoening kan halen uit bewegen. Ik vind het vandaag belangrijk om hier mee aan de slag te blijven gaan omdat ik het evenwicht dat ik gevonden heb tussen bewegen/voeding en hoe ik in het leven sta en geniet wil behouden. 

Lees onze andere blogs

Afspraak maken

© Move For Health 2022 Privacy & cookies | Disclaimer

Website design & development by Logo Popkorn